آخرین قهرمانی که در خاطرتون مونده برای چند وقت پیشه ؟ مرد عنکبوتی ، بت من ، سوپر من ، تمام قهرمان های تازه متولد شده کمپانی مارول و.. ، ایرانی چی ؟ قهرمان ایرانی چی ؟!!!

اوه !! معذت می خوام ! مگه ما قهرمان داریم ، مگه اصلا موجودی به نام قهرمان ایرانی هم وجود داره ؟؟

چرا ولی ما یه چند تای قهرمان داشتیم ، داریم : رستم ، سهراب ، پوریای ولی ، یکمیم تختی ، آره تختی هم جهان پهلوان بود دیگه .. همین.تمام .

تمام این مملکت به این بزرگی و تاریخ وادا ، بعد این همه سال و قرن دیگه قهرمانی به خودش ندیده که لیاقت اینو داشته باشه که تو داستانامون بیاید ، تو شعرمامون بیاید ، تو قصه هامون ، تو حرفها و خاطراطمون تو موسیقی مون ، تو سریال ای آبکی تلوزیونمون ، توفیلمای غمناک  بی در وپیکر سینمامون .. توهیچ کجا .

ما قهرمان نداریم . واین فاجعه ی اسفناکی .

این که بعد این همه مدت و داستان با همچین تاریخ پر فرازو نشیبی با کلی حادثه و اتفاق و تو چهارراه حوادث تاریخ قرار گرفتن ، ما اندازه انگشتان دو دستتمون قهرمان در ذهنمون نداریم این بده .

این که ما انقلاب کردیمو ، طولانی ترین جنگ نیم قرن اخیر را داشتیمو  و قهرمان نداریم  افتضاح است .

آمریکای ها باون تاریخ چهارصد ساله پر از جنگ و غارت و آدم کشی ، سالی ده تا قهرمان می سازن . بعد ما ؟؟

چرا اونا دارن قهرمان می سازن ؟ چرا از همه چیزشون قهرمان های میباره که می تونن کارها رو به سرنجام برسونن ؟؟ دنبال چی اند ؟ به کجا می خوان برسن ؟چی دیدن تو قهرماناشون ؟ چی دیدن تو قهرمان پروری ؟ که تمام دارو ندارشون رو تو خلق قهرمان سرمایه گذاری کردن .

اندر مزایایی قهرمان :

اول : قهرمان نوک قله است ، که باعث میشه بقیه بخوان فتح ش کنن ، یعنی باید اون مسیر که قهرمان رفته رو برن تا بهش برسن .

دوم : قهرمانا بامرامن ، لوتی ان ، از خود گذشته اند ، به فکر کمک کردن به دیگرانند .

سوم : قهرمان تا آخرین قطره خونش تا آخرین ذره ی زورش پای هدفش وایمیسته

چهارم : قهرمان می تونه  ، اگه نتونه م باز همه ازش راضی اند و بهش خورده نمی گرن ، چون تموم تلاش شو کرده 

پنجم : قهرمانا حواسشون هست که امید کلی آدم هستندو سعی می کنن نامیدشون نکنن  .

ششم : قهرمانا از کسی انتظار ندارن ، اونا واسه اعتقادشون مبارزه کردنو از کسی طلبکار نیستن .

هفتم : اکثر قهرمانا  از طبقه پایین وضعیف جامعه اند ، این یعنی جامعه می تونند قهرمان بشن .

هشتم : قهرمانا پایبند اصول اخلاقی و وجدانی خودشون هستند

نهم : همه دوست دارند جای قهرمان باشند

.

.

و خیلی مزایای دیگه که باعث می شه قهرمان سازی و سرمایه گذاری روی قهرمان ها برای آمریکایی ها سود سر شاری داشته باشه ، امیدی که به جامعه جوان خودش تزریق می کنه ، همبستگی که تو کشور هفتادوملتش ایجاد می کنه و از همه  مهتر روحیه مبارزه طلب و توانستی که تو کل جامعه پمپاژ می کنه .

در تمام دروس علمی ،اخلاقی ، روانشناسی  ،تجاری ، نظامی ، ورزشی و  مذهبی برداشتن الگو در بسمر رسیدن و کوتاه شدن مسیر موفقیت تاکید بسیاری شده است . مهمی که ما از آن قافل بوده ایم .

امروز به تمام هنرمندان و صاحبان قلم و رسانه و دوربین واجب است که برای اقشار مختلف مردم از کودک و نوجوان و جوان و زن و مرد . قهرمان . ایجاد کنند . و می توانند برای شروع از هزاران هزار قهرمان زیر خاکی استفاده نشده از ابتدای تاریخمان تا به همین امروز استفاده کنند.